Pojmenování (název) životní situace
Doručovací adresa - zavedení, změna, zrušení prostřednictvím informačního systému evidence obyvatel
Základní informace k životní situaci
Do agendového informačního systému obyvatel lze na žádost zavést adresu, na kterou mají být doručovány písemnosti, tzv.
doručovací adresa, je referenčním údajem podle zákona č. 111/2009 Sb., o základních registrech ve znění pozdějších
předpisů. Na tuto adresu budou všechny úřady doručovat písemnosti pokud nemá občan zpřístupněnu datovou schránku.
Adresa může mít formát:
a/ adresa v České republice
b/ adresa v České republice s připojenou doplňující identifikací místa
c/ adresa mimo území České republiky
d/ adresa poštovní přihrádky nebo dodávací schránky
Kdo je oprávněn v této věci jednat (podat žádost apod.)
Občan České republiky
Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace
Žádost v listinné podobě musí obsahovat úředně ověřený podpis občana, to neplatí v případě, kdy občan podepíše žádost
před zaměstnancem ohlašovny.
Jakým způsobem zahájit řešení životní situace
Podání žádosti osobně nebo písemně, viz body č. 6,8,16,
Na které instituci životní situaci řešit
Občan ohlášení, změnu nebo zrušení doručovací adresy provede na ohlašovně v místě svého trvalého pobytu nebo v místě
svého posledního trvalého pobytu na území České republiky.
Kde, s kým a kdy životní situaci řešit Městský úřad Kutná Hora, Radnická 178,
2.mezipatro, číslo dveří 228 a 229, telefon 327 710 338, 327 710 341, úřední hodiny: pondělí:7.30-11.30 12.30-19.00, úterý a čtvrtek: 7.30-11.30 12.30-14.30, středa: 7.30-11.30 12.30-17.00,
pátek: 7.30-11.30.
Jaké doklady je nutné mít s sebou
Občanský průkaz, popřípadě cestovní pas k prokázání totožnosti.
Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici
Doporučený formulář Hlášení adresy pro doručování; je k dispozici na ohlašovně Městského úřadu Kutná Hora.
Jaké jsou poplatky a jak je lze uhradit
Správní ani jiné poplatky nejsou stanoveny.
Jaké jsou lhůty pro vyřízení
Nejsou stanoveny, žádosti se vyřízují bezodkladně.
Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace
Nejsou stanoveny.
Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány
Nejsou stanoveny.
Elektronická služba, kterou lze využít
Žádost lze podat formou datové zprávy, občan vyplněný formulář podepíše uznávaným elektronickým podpisem nebo podá
prostřednictvým své datové schránky.
Podle kterého právního předpisu se postupuje
Zákon č. 133/2000 Sb., o evidenci obyvatel a rodných čísel a o změně některých zákonů, ve znění pozdějších
předpisů.
Jaké jsou související předpisy
Zákon č. 111/2009 Sb., o základních registrech, ve znění pozdějších předpisů Zákon č. 227/2000 Sb., o elektronickém
podpisu a o změně některých dalších zákonů, ve znění pozdějších přepisů
Jaké jsou opravné prostředky a jak se uplatňují
Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinností
Nejčastější dotazy
Další informace
Informace o popisovaném postupu (o řešení životní situace) je možné získat také z jiných zdrojů nebo v jiné
formě www.mvcr.cz
Související životní situace a návody, jak je řešit
Za správnost popisu odpovídá útvar
Odbor správní - oddělení evidence obyvatel.
Kontaktní osoba
p. Eva Čiháková, p. Lenka Šibravová
Popis je zpracován podle právního stavu ke dni
1.10.2021
Popis byl naposledy aktualizován
Datum konce platnosti popisu
Případná upřesnění a poznámky k řešení životní situace