Doručovací adresa
- Identifikační číslo
- Kód
- Pojmenování (název) životní situace
Doručovací adresa - zavedení, změna, zrušení prostřednictvím informačního systému evidence obyvatel - Základní informace k životní situaci
Do agendového informačního systému obyvatel lze na žádost zavést adresu, na kterou mají být doručovány písemnosti, tzv. doručovací adresa, je referenčním údajem podle zákona č. 111/2009 Sb., o základních registrech ve znění pozdějších předpisů. Na tuto adresu budou všechny úřady doručovat písemnosti pokud nemá občan zpřístupněnu datovou schránku. Adresa může mít formát:
a/ adresa v České republice
b/ adresa v České republice s připojenou doplňující identifikací místa
c/ adresa mimo území České republiky
d/ adresa poštovní přihrádky nebo dodávací schránky - Kdo je oprávněn v této věci jednat (podat žádost apod.)
Občan České republiky - Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace
Žádost v listinné podobě musí obsahovat úředně ověřený podpis občana, to neplatí v případě, kdy občan podepíše žádost před zaměstnancem ohlašovny. - Jakým způsobem zahájit řešení životní situace
Podání žádosti osobně nebo písemně, viz body č. 6,8,16, - Na které instituci životní situaci řešit
Občan ohlášení, změnu nebo zrušení doručovací adresy provede na ohlašovně v místě svého trvalého pobytu nebo v místě svého posledního trvalého pobytu na území České republiky. - Kde, s kým a kdy životní situaci řešit Městský úřad Kutná Hora, Radnická 178, 2.mezipatro, číslo dveří 228 a 229, telefon 327 710 338, 327 710 341, úřední hodiny: pondělí: 7.30-11.30 12.30-19.00, úterý a čtvrtek: 7.30-11.30 12.30-14.30, středa: 7.30-11.30 12.30-17.00, pátek: 7.30-11.30.
- Jaké doklady je nutné mít s sebou
Občanský průkaz, popřípadě cestovní pas k prokázání totožnosti. - Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici
Doporučený formulář Hlášení adresy pro doručování; je k dispozici na ohlašovně Městského úřadu Kutná Hora. - Jaké jsou poplatky a jak je lze uhradit
Správní ani jiné poplatky nejsou stanoveny. - Jaké jsou lhůty pro vyřízení
Nejsou stanoveny, žádosti se vyřízují bezodkladně. - Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace
Nejsou stanoveny. - Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány
Nejsou stanoveny. - Elektronická služba, kterou lze využít
Žádost lze podat formou datové zprávy, občan vyplněný formulář podepíše uznávaným elektronickým podpisem nebo podá prostřednictvým své datové schránky. - Podle kterého právního předpisu se postupuje
Zákon č. 133/2000 Sb., o evidenci obyvatel a rodných čísel a o změně některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů. - Jaké jsou související předpisy
Zákon č. 111/2009 Sb., o základních registrech, ve znění pozdějších předpisů Zákon č. 227/2000 Sb., o elektronickém podpisu a o změně některých dalších zákonů, ve znění pozdějších přepisů - Jaké jsou opravné prostředky a jak se uplatňují
- Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinností
- Nejčastější dotazy
- Další informace
- Informace o popisovaném postupu (o řešení životní situace) je možné získat také z jiných zdrojů nebo v jiné
formě
www.mvcr.cz - Související životní situace a návody, jak je řešit
- Za správnost popisu odpovídá útvar
Odbor správní - oddělení evidence obyvatel. - Kontaktní osoba
p. Eva Čiháková, p. Lenka Šibravová - Popis je zpracován podle právního stavu ke dni
1.10.2021 - Popis byl naposledy aktualizován
- Datum konce platnosti popisu
- Případná upřesnění a poznámky k řešení životní situace