Pojmenování životní situace Prodej nemovitých věcí
Základní informace k životní situaci Jedná se o prodej nemovitých věcí ve vlastnictví Města Kutná Hora.
Kdo je oprávněn v této věci jednat (podat žádost apod.) - fyzická osoba starší 18 let nebo jí pověřená osoba na základě plné moci
- právnická osoba
Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace - podání písemné žádosti spolu
se snímkem katastrální mapy, na kterém je zakreslena požadovaná plocha v případě žádosti o koupi pozemku Žádost o koupi pozemku musí obsahovat:
- katastrální území
- parcelní číslo
- požadovaná výměra
- případný návrh kupní ceny
- důvod žádosti o koupi
Žádost o koupi budovy musí obsahovat:
- obec, katastrální území
- parcelní číslo pozemku, na němž budova stojí, č.p. budovy
- případný návrh kupní ceny
- důvod žádosti o koupi
Žádost může být podána osobně na podatelně Města Kutná Hora nebo zaslána na adresu: Městský úřad Kutná Hora, odbor
správy majetku – majetkové oddělení, Havlíčkovo náměstí 552/1, 284 01 Kutná Hora. Formuláře jsou k dispozici na
majetkovém oddělení (Vlašský dvůr, kancelář č. 15) nebo na internetu (formuláře – odbor správy majetku).
Při prodeji nemovitostí formou výběrového řízení:
- na úřední desce Města Kutná Hora jsou zveřejněna oznámení o vyhlášení výběrového řízení na prodej majetku se všemi
potřebnými údaji, včetně postupu pro přihlášení zájemce do výběrového řízení.
Jakým způsobem zahájit řešení životní situace - podáním písemné žádosti se specifikací
jejího předmětu osobně na podatelně, nebo zasláním poštou. Žádost je zaregistrována a po zajištění všech potřebných
podkladů je předložena k projednání příslušným orgánům Města Kutná Hora (majetková komise, Rada a Zastupitelstvo
města). Žadatel je o závěrech jednání písemně informován.
Na které instituci životní situaci řešit Městský úřad Kutná Hora, Havlíčkovo náměstí 552/1, Kutná Hora
Kde, s kým a kdy životní situaci řešit Majetkové oddělení – přízemí, kancelář č. 15
Jaké doklady je nutné mít s sebou - doklad k prokázání totožnosti při podpisu kupní smlouvy
- výpis z obchodního rejstříku (právnické osoby)
Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici - žádost o koupi pozemku
- žádost o koupi objektu
- přihláška do výběrového řízení pro fyzické osoby
- přihláška do výběrového řízení pro právnické osoby
Formuláře jsou k dispozici na majetkovém oddělení nebo na internetu (formuláře – odbor správy majetku). Lze podat i
neformalizovanou písemnou žádost, která musí obsahovat náležitosti dle bodu 4.
Jaké jsou poplatky a jak je lze uhradit - Veškeré náklady spojené s prodejem hradí kupující:
- správní poplatek ve výši 2000,- Kč za provedení vkladu do katastru nemovitostí
- znalecký posudek (pokud nebylo dohodnuto jinak)
- geometrické zaměření
Jaké jsou lhůty pro vyřízení
Lhůty nelze jednoznačně stanovit. Jsou závislé na zasedání orgánů města a zajištění potřebných stanovisek,
dokladů apod. Žádost je projednávána v majetkové komisi, radě města, zastupitelstvu města. Záměr na prodej či směnu
musí být zveřejněn na úřední desce města po dobu nejméně 15 dnů. Výběrová řízení na prodej majetku jsou zveřejňována po
dobu minimálně 30 dnů. Běžná doba vyřízení žádosti je obvykle 6 až 12 měsíců.
Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace - jiné odbory Městského úřadu Kutná Hora a organizace řízené Městem Kutná Hora, jejichž vyjádření k žádosti jsou
nezbytné
- další subjekty – závisí na charakteru podané žádosti
Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány V případě potřeby doložit k žádosti další dokumenty bude kupující vyzván písemně nebo telefonicky.
Elektronická služba, kterou lze využít Pro získání doplňujících informací lze využít adresy: hermanova@mukutnahoracz, patakova@mukutnahoracz,
kapisakova@mukutnahoracz
Podle kterého právního předpisu se postupuje - zákon č. 128/2000 Sb., o obcích, v platném znění
- zákon č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, v platném znění
- zákon č. 256/2013 Sb., o katastru nemovitostí, v platném znění
- zákonné opatření Senátu č. 340/2013 Sb., o dani z nabytí nemovitých věcí, v platném znění
Jaké jsou opravné prostředky a jak se uplatňují Opravné prostředky se neuplatňují, konečné rozhodnutí spadá do kompetence zastupitelstva města. V případě
zamítnutí žádosti lze písemně požádat zastupitelstvo města o opětovné posouzení žádosti. Zastupitelstvo města své
usnesení buď potvrdí, nebo revokuje.
Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinností Uplatňují se smluvní sankce sjednané ve smlouvách. Při prodeji nemovitostí formou výběrového řízení je v
Pravidlech prodeje městského majetku formou výběrového řízení stanovena smluvní pokuta pro případ nezaplacení zálohy na
kupní cenu.
Nejčastější dotazy -
Další informace -
Informace o popisovaném postupu (o řešení životní situace) je možné získat také z jiných zdrojů nebo v jiné
formě -
Související životní situace a návody, jak je řešit -
Za správnost popisu odpovídá útvar Odbor správy majetku MÚ – majetkové oddělení
Kontaktní osoba Ing. Lenka Heřmanová
Popis je zpracován podle právního stavu ke dni 1.10.2015
Popis byl naposledy aktualizován 11.2.2020
Datum konce platnosti popisu Nestanoveno
Případná upřesnění a poznámky k řešení životní situace -