Zřízení věcného břemene
- Identifikační číslo
SIT_MAJ_03 - Kód
MAJ_03 - Pojmenování životní situace
Zřízení věcného břemene - Základní informace k životní situaci
Jedná se o zřízení věcného břemene na pozemcích ve vlastnictví Města Kutná Hora. - Kdo je oprávněn v této věci jednat (podat žádost apod.)
- fyzická osoba starší 18 let nebo jí pověřená osoba na základě plné moci
- právnická osoba - Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace
- podání písemné žádosti spolu se snímkem katastrální mapy, na kterém je zakresleno vedení inženýrských sítí. Žádost o zřízení věcného břemene musí obsahovat:
- katastrální území,
- parcelní číslo,
- typ věcného břemene,
- plánek se zákresem věcného břemene.
Žádost může být podána osobně na podatelně Města Kutná Hora nebo zaslána na adresu: Městský úřad Kutná Hora, odbor správy majetku – majetkové oddělení, Havlíčkovo náměstí 552/1, 284 01 Kutná Hora. - Jakým způsobem zahájit řešení životní situace
- podáním písemné žádosti se specifikací jejího předmětu osobně na podatelně, nebo zasláním poštou. Žádost je zaregistrována a po zajištění všech potřebných podkladů je předložena k projednání Radě města Kutná Hora. Žadatel je o závěrech jednání písemně informován. - Na které instituci životní situaci řešit
Městský úřad Kutná Hora, Havlíčkovo náměstí 552/1, Kutná Hora - Kde, s kým a kdy životní situaci řešit
Majetkové oddělení – přízemí, kancelář č. 15 - Jaké doklady je nutné mít s sebou
- doklad k prokázání totožnosti při podpisu smlouvy
- výpis z obchodního rejstříku (právnické osoby) - Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici
Pro podání žádosti o zřízení věcného břemene není předepsaný formulář, žádost musí obsahovat náležitosti dle bodu 4. - Jaké jsou poplatky a jak je lze uhradit
Veškeré náklady spojené se zřízením věcného břemene hradí žadatel:
- správní poplatek ve výši 2000,- Kč za provedení vkladu do katastru nemovitostí
- geometrické zaměření - Jaké jsou lhůty pro vyřízení
Lhůty nelze jednoznačně stanovit. Jsou závislé na zasedání rady města a zajištění potřebných stanovisek, dokladů apod. Zřizování věcných břemen je v kompetenci Rady města Kutná Hora. - Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace
- jiné odbory Městského úřadu Kutná Hora a organizace řízené Městem Kutná Hora, jejichž vyjádření k žádosti jsou nezbytné
- další subjekty – jsou odvislé od charakteru podané žádosti - Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány
V případě potřeby doložit k žádosti další dokumenty bude žadatel vyzván písemně nebo telefonicky. - Elektronická služba, kterou lze využít
Pro získání doplňujících informací lze využít adresy: hermanova@mukutnahora
cz, patakova@mu
kutnahora
cz, kapisakova@mu
kutnahora
cz
- Podle kterého právního předpisu se postupuje
- zákon č. 128/2000 Sb., o obcích, v platném znění
- zákon č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, v platném znění
- zákon č. 256/2013 Sb., o katastru nemovitostí, v platném znění - Jaké jsou související předpisy Zásady stanovení náhrad za omezení užívání nemovitostí schválené RM 4. 5. 2022 usnes. R-369-22.pdf
- Jaké jsou opravné prostředky a jak se uplatňují
Opravné prostředky se neuplatňují, konečné rozhodnutí spadá do kompetence rady města. V případě zamítnutí žádosti lze písemně požádat radu města o opětovné posouzení žádosti. Rada města své usnesení buď potvrdí nebo revokuje. - Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinností
Sankce sjednané ve smlouvách. - Nejčastější dotazy
- - Další informace
- - Informace o popisovaném postupu (o řešení životní situace) je možné získat také z jiných zdrojů nebo v jiné
formě
- - Související životní situace a návody, jak je řešit
- - Za správnost popisu odpovídá útvar
Odbor správy majetku MÚ – majetkové oddělení - Kontaktní osoba
Ing. Lenka Heřmanová - Popis je zpracován podle právního stavu ke dni
1.10.2015 - Popis byl naposledy aktualizován
11.2.2020 - Datum konce platnosti popisu
Nestanoveno - Případná upřesnění a poznámky k řešení životní situace
-