Pojmenování životní situace Zřízení věcného břemene
Základní informace k životní situaci Jedná se o zřízení věcného břemene na pozemcích ve vlastnictví Města Kutná Hora.
Kdo je oprávněn v této věci jednat (podat žádost apod.) - fyzická osoba starší 18 let nebo jí pověřená osoba na základě plné moci
- právnická osoba
Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace - podání písemné žádosti spolu se snímkem katastrální mapy, na kterém je zakresleno vedení inženýrských sítí.
Žádost o zřízení věcného břemene musí obsahovat:
- katastrální území,
- parcelní číslo,
- typ věcného břemene,
- plánek se zákresem věcného břemene.
Žádost může být podána osobně na podatelně Města Kutná Hora nebo zaslána na adresu: Městský úřad Kutná Hora, odbor
správy majetku – majetkové oddělení, Havlíčkovo náměstí 552/1, 284 01 Kutná Hora.
Jakým způsobem zahájit řešení životní situace
- podáním písemné žádosti se specifikací jejího předmětu osobně na podatelně, nebo zasláním poštou. Žádost
je zaregistrována a po zajištění všech potřebných podkladů je předložena k projednání Radě města Kutná Hora. Žadatel je
o závěrech jednání písemně informován.
Na které instituci životní situaci řešit Městský úřad Kutná Hora, Havlíčkovo náměstí 552/1, Kutná Hora
Kde, s kým a kdy životní situaci řešit Majetkové oddělení – přízemí, kancelář č. 15
Jaké doklady je nutné mít s sebou - doklad k prokázání totožnosti při podpisu smlouvy
- výpis z obchodního rejstříku (právnické osoby)
Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici Pro podání žádosti o zřízení věcného břemene není předepsaný formulář, žádost musí obsahovat náležitosti dle bodu
4.
Jaké jsou poplatky a jak je lze uhradit Veškeré náklady spojené se zřízením věcného břemene hradí žadatel:
- správní poplatek ve výši 2000,- Kč za provedení vkladu do katastru nemovitostí
- geometrické zaměření
Jaké jsou lhůty pro vyřízení Lhůty nelze jednoznačně stanovit. Jsou závislé na zasedání rady města a zajištění potřebných stanovisek, dokladů
apod. Zřizování věcných břemen je v kompetenci Rady města Kutná Hora.
Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace - jiné odbory Městského úřadu Kutná Hora a organizace řízené Městem Kutná Hora, jejichž vyjádření k žádosti jsou
nezbytné
- další subjekty – jsou odvislé od charakteru podané žádosti
Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány V případě potřeby doložit k žádosti další dokumenty bude žadatel vyzván písemně nebo telefonicky.
Elektronická služba, kterou lze využít Pro získání doplňujících informací lze využít adresy: hermanova@mukutnahoracz, patakova@mukutnahoracz,
kapisakova@mukutnahoracz
Podle kterého právního předpisu se postupuje - zákon č. 128/2000 Sb., o obcích, v platném znění
- zákon č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, v platném znění
- zákon č. 256/2013 Sb., o katastru nemovitostí, v platném znění
Jaké jsou opravné prostředky a jak se uplatňují Opravné prostředky se neuplatňují, konečné rozhodnutí spadá do kompetence rady města. V případě zamítnutí žádosti
lze písemně požádat radu města o opětovné posouzení žádosti. Rada města své usnesení buď potvrdí nebo
revokuje.
Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinností Sankce sjednané ve smlouvách.
Nejčastější dotazy -
Další informace -
Informace o popisovaném postupu (o řešení životní situace) je možné získat také z jiných zdrojů nebo v jiné
formě -
Související životní situace a návody, jak je řešit -
Za správnost popisu odpovídá útvar Odbor správy majetku MÚ – majetkové oddělení
Kontaktní osoba
Ing. Lenka Heřmanová
Popis je zpracován podle právního stavu ke dni 1.10.2015
Popis byl naposledy aktualizován 11.2.2020
Datum konce platnosti popisu Nestanoveno
Případná upřesnění a poznámky k řešení životní situace -