Stížnost
- Identifikační číslo
SIT_AUD_01 - Kód
AUD_01 - Pojmenování (název) životní
situace
Stížnost - Základní informace k životní
situaci
Stížností je ústní nebo písemné podání, jímž se fyzická nebo právnická osoba obrací
na orgány města ve věci:
a) ochrany subjektivních práv a chráněných zájmů,
b) nedostatků v činnosti orgánů města a organizací, jejichž zřizovatelem je město. - Kdo je oprávněn v této věci jednat (podat žádost
apod.)
Fyzická nebo právnická osoba. - Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní
situace
Stížnost může být podána ústně, písemně nebo v elektronické podobě prostřednictvím e-mailu, e-podatelny či datové schránky. Podacím místem pro písemné stížnosti je podatelna městského úřadu. Písemná stížnost musí být čitelná, srozumitelná a musí z ní být patrné, které věci se týká a co navrhuje. Fyzická osoba uvede ve stížnosti své jméno, příjmení, místo trvalého pobyt, popřípadě jinou adresu pro doručování a podpis. Právnická osoba uvede ve stížnosti svůj název nebo obchodní firmu, identifikační číslo a adresu sídla, popřípadě jinou adresu pro doručování. - Jakým způsobem zahájit řešení životní
situace
Podáním stížnosti – písemně (papírová nebo elektronická forma) nebo osobní návštěvou. V případě telefonické stížnosti, nelze-li ji vyřídit ihned, bude stěžovatel vyzván k podání písemné stížnosti nebo k osobnímu projednávání. Písemný záznam o podání telefonické stížnosti se nepořizuje. Anonymní stížnost se eviduje, dále se však neprošetřuje. V případě, že anonymní stížnost poukazuje na konkrétní velmi závažné nedostatky v činnosti městského úřadu nebo organizace zřizované městem, může vedoucí oddělení interního auditu rozhodnout o jejím prošetření. - Na které instituci situaci řešit
Městský úřad Kutná Hora, Havlíčkovo nám. 552, 284 01 Kutná Hora. - Kde, s kým a kdy životní situaci
řešit
Ústní stížnost má povinnost přijmout každý zaměstnanec Městského úřadu Kutná Hora. Nelze-li vyřídit ústní stížnost ihned při jejím podání, sepíše úředník se stěžovatelem písemný záznam o podání stížnosti a předá jí k zaevidování na oddělení interního auditu, které následně rozhodně, jakým způsobem a kdo bude stížnost vyřizovat. Podacím místem pro písemné stížnosti je podatelna Městského úřadu Kutná Hora, Havlíčkovo nám. 552 (Vlašský dvůr), 284 01 Kutná Hora. - Jaké doklady je nutné mít sebou
Při ústním podání občanský průkaz. - Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k
dispozici
Nejsou specifikovány. - Jaké jsou poplatky a jak je lze
uhradit
Bez poplatku. - Jaké jsou lhůty pro vyřízení
Lhůta pro vyřízení stížnosti je do 60 dnů ode dne bezvadného podání. V případech, kdy je podavatel vyrozuměn o potřebě odstranit nedostatky podání, začíná tato lhůta běžet až dnem následujícím po jejich odstranění. U stížnosti vyřizované volenými orgány města lze lhůtu k vyřízení překročit z důvodu potřeby projednání stížnosti na jednání zastupitelstva města. - Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní
situace
Jednotlivé odbory či oddělení městského úřadu Kutná Hora, věcně a místně příslušné orgány státní správy, které jsou kompetentní k vyřízení stížnosti či k poskytnutí odborných stanovisek k dané záležitosti. Dále pak fyzické či právnické osoby, proti kterým stížnost směřuje. - Jaké další činnosti jsou po žadateli
požadováni
Žádné. - Elektronická služba, kterou lze využít
podatelna@kutnahoracz
- Podle kterého právního předpisu se
postupuje
Zákon č. 128/2000 Sb., o obcích, v platném znění. Zákon č. 500/2004 Sb., správní řád, v platném znění. - Jaké jsou související předpisy
Pravidla pro přijímání a vyřizování peticí a stížností schválená usnesením Rady města Kutné Hory č. 989/2012 ze dne 12.12.2012 s účinností od 1.1.2013. - Jaké jsou opravné prostředky a jak se
uplatňují
Opravné prostředky nelze uplatnit. Lze podat opakovanou stížnost. Pokud je tato opakovaná stížnost podána, posuzuje se, zda původní stížnost byla správně vyřízena a o výsledku se podává stěžovateli zpráva. Neobsahuje-li tato opakovaná stížnost ve věci nové skutečnosti, vyřizující útvar stěžovatele vyrozumí, že jeho podání bylo doručeno městu a protože se jedná o opakované podání, které neobsahuje žádné nové skutečnosti, než jeho původní podání, nebude již opětovně šetřeno. Obsahuje-li stížnost nové skutečnosti, bude stížnost opětovně prošetřena. V případě stížnosti dle zákona č. 500/2001 Sb., správní řád, může stěžovatel požádat nadřízený správní orgán o prošetření způsobu vyřízení stížnosti. - Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení
povinností
Sankce se neukládají. Na základě výsledku šetření jsou přijata příslušná opatření. - Nejčastější dotazy
Nejsou specifikovány. - Další informace
- - Informace o popisované postupu (o řešení životní situace) je
možné získat také z jiných zdrojů nebo v jiné
formě
- - Související životní situace a návody, jak je
řešit
Petice. Zákon č. 85/1990 Sb., o právu petičním. - Za správnost popisu odpovídá
útvar
Oddělení interního auditu. - Kontaktní osoba
Ing. Vágnerová Kateřina (vedoucí oddělení - dočasně pověřená tajemníkem MÚ Kutná Hora). - Popis je zpracován podle právního stavu ke
dni
1.1.2016 - Popis byl naposledy
aktualizován
31.12.2015 - Datum konce platnost
popisu
Nestanoveno. - Případná upřesnění a poznámky k řešení životní
situace
-