Základní informace k životní
situaci Stížností je ústní nebo písemné podání, jímž se fyzická nebo právnická osoba
obrací na orgány města ve věci: a)ochrany subjektivních práv a
chráněných zájmů, b)nedostatků v činnosti orgánů města a organizací, jejichž
zřizovatelem je město.
Kdo je oprávněn v této věci jednat (podat žádost
apod.) Fyzická nebo právnická osoba.
Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní
situace Stížnost může být podána ústně, písemně nebo v elektronické podobě
prostřednictvím e-mailu, e-podatelny či datové schránky. Podacím místem pro písemné stížnosti
je podatelna městského úřadu. Písemná stížnost musí být čitelná, srozumitelná a musí
z ní být patrné, které věci se týká a co navrhuje. Fyzická osoba uvede ve stížnosti
své jméno, příjmení, místo trvalého pobyt, popřípadě jinou adresu pro doručování
a podpis. Právnická osoba uvede ve stížnosti svůj název nebo obchodní firmu,
identifikační číslo a adresu sídla, popřípadě jinou adresu pro doručování.
Jakým způsobem zahájit řešení životní
situace Podáním stížnosti – písemně (papírová nebo elektronická forma) nebo
osobní návštěvou. V případě telefonické stížnosti, nelze-li ji vyřídit ihned, bude
stěžovatel vyzván k podání písemné stížnosti nebo k osobnímu projednávání. Písemný
záznam o podání telefonické stížnosti se nepořizuje. Anonymní stížnost se eviduje, dále
se však neprošetřuje. V případě, že anonymní stížnost poukazuje na konkrétní
velmi závažné nedostatky v činnosti městského úřadu nebo organizace zřizované
městem, může vedoucí oddělení interního auditu rozhodnout o jejím prošetření.
Na které instituci situaci řešit Městský
úřad Kutná Hora, Havlíčkovo nám. 552, 284 01 Kutná Hora.
Kde, s kým a kdy životní situaci
řešit Ústní stížnost má povinnost přijmout každý zaměstnanec Městského úřadu
Kutná Hora. Nelze-li vyřídit ústní stížnost ihned při jejím podání, sepíše úředník
se stěžovatelem písemný záznam o podání stížnosti a předá jí k zaevidování na
oddělení interního auditu, které následně rozhodně, jakým způsobem a kdo bude
stížnost vyřizovat. Podacím místem pro písemné stížnosti je podatelna Městského
úřadu Kutná Hora, Havlíčkovo nám. 552 (Vlašský dvůr), 284 01 Kutná Hora.
Jaké doklady je nutné mít sebou Při ústním
podání občanský průkaz.
Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k
dispozici Nejsou specifikovány.
Jaké jsou poplatky a jak je lze
uhradit Bez poplatku.
Jaké jsou lhůty pro vyřízení Lhůta pro
vyřízení stížnosti je do 60 dnů ode dne bezvadného podání. V případech, kdy je podavatel vyrozuměn o
potřebě odstranit nedostatky podání, začíná tato lhůta běžet až dnem následujícím po jejich
odstranění. U stížnosti vyřizované volenými orgány města lze lhůtu k vyřízení překročit z důvodu
potřeby projednání stížnosti na jednání zastupitelstva města.
Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní
situace Jednotlivé odbory či oddělení městského úřadu Kutná Hora, věcně a místně
příslušné orgány státní správy, které jsou kompetentní k vyřízení stížnosti či k
poskytnutí odborných stanovisek k dané záležitosti. Dále pak fyzické či právnické osoby,
proti kterým stížnost směřuje.
Jaké další činnosti jsou po žadateli
požadováni Žádné.
Elektronická služba, kterou lze využít podatelna@kutnahoracz
Podle kterého právního předpisu se
postupuje Zákon č. 128/2000 Sb., o obcích, v platném znění. Zákon č. 500/2004 Sb.,
správní řád, v platném znění.
Jaké jsou související předpisy Pravidla
pro přijímání a vyřizování peticí a stížností schválená usnesením Rady města Kutné Hory č. 989/2012
ze dne 12.12.2012 s účinností od 1.1.2013.
Jaké jsou opravné prostředky a jak se
uplatňují Opravné prostředky nelze uplatnit. Lze podat opakovanou stížnost. Pokud je
tato opakovaná stížnost podána, posuzuje se, zda původní stížnost byla správně
vyřízena a o výsledku se podává stěžovateli zpráva. Neobsahuje-li tato opakovaná stížnost
ve věci nové skutečnosti, vyřizující útvar stěžovatele vyrozumí, že jeho podání
bylo doručeno městu a protože se jedná o opakované podání, které neobsahuje
žádné nové skutečnosti, než jeho původní podání, nebude již opětovně šetřeno.
Obsahuje-li stížnost nové skutečnosti, bude stížnost opětovně prošetřena. V případě stížnosti
dle zákona č. 500/2001 Sb., správní řád, může stěžovatel požádat nadřízený
správní orgán o prošetření způsobu vyřízení stížnosti.
Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení
povinností Sankce se neukládají. Na základě výsledku šetření jsou přijata příslušná
opatření.
Nejčastější dotazy Nejsou
specifikovány.
Další informace -
Informace o popisované postupu (o řešení životní situace) je
možné získat také z jiných zdrojů nebo v jiné
formě -
Související životní situace a návody, jak je
řešit Petice. Zákon č. 85/1990 Sb., o právu petičním.
Za správnost popisu odpovídá
útvar Oddělení interního auditu.
Kontaktní osoba Ing. Vágnerová Kateřina
(vedoucí oddělení - dočasně pověřená tajemníkem MÚ Kutná Hora).
Popis je zpracován podle právního stavu ke
dni 1.1.2016
Popis byl naposledy
aktualizován 31.12.2015
Datum konce platnost
popisu Nestanoveno.
Případná upřesnění a poznámky k řešení životní
situace -