Základní informace k životní situaci Peticí je písemné podání, které obsahuje žádost, návrh
nebo stížnost ve věcech veřejného nebo jiného společenského zájmu, jímž se občané obracejí na orgány města.
Kdo je oprávněn v této věci jednat (podat žádost apod.) Fyzické osoby. Každý má právo se sám
nebo společně s jinými obracet se na město se svými žádostmi, návrhy nebo stížnostmi ve věcech veřejného nebo
jiného společného zájmu, které patří do působnosti tohoto orgánu. Právnické osoby mohou toto právo vykonávat,
je-li v souladu s cíli jejich činnosti.
Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace Petice musí být písemná a musí v ní
být uvedeno jméno, příjmení a bydliště toho, kdo jí podává. Podává-li ji petiční výbor, musí v ní být uvedena jména,
příjmení a bydliště všech členů petičního výboru a jméno, příjmení a bydliště osoby (starší 18-ti let), která je
oprávněna členy petičního výboru v této věci zastupovat. Do podpisového archu petice uvede občan své jméno, příjmení,
bydliště a připojí svůj podpis. Musí mu být umožněno, aby se s obsahem petice před podpisem řádně seznámil. Jestliže
podpisové archy neobsahují text petice, musí být označeny tak, aby bylo zřejmé, jaká petice má být podpisy podpořena a
dále na nich musí být uvedeno jméno, příjmení a bydliště toho, kdo petici sestavil, nebo jméno, příjmení a bydliště
toho, kdo je oprávněn členy petičního výboru v této věci zastupovat.
Jakým způsobem zahájit řešení životní situace Podáním petice. Petice se podávají v písemné
formě. Lze je zaslat poštou nebo osobně doručit na podatelnu Městského úřadu Kutná Hora.
Na které instituci situaci řešit Městský úřad Kutná Hora, Havlíčkovo nám. 552, 284 01 Kutná
Hora.
Kde, s kým a kdy životní situaci řešit Petici vyřizuje orgán města, do jehož působnosti
předmět petice patří, nebo který byl určen příjemcem petice. Podané petice se evidují na oddělení interního auditu,
Václavské nám. 182, 284 01 Kutná Hora.
Jaké doklady je nutné mít sebou Nejsou předepsány.
Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici Nejsou specifikovány.
Jaké jsou poplatky a jak je lze uhradit Bez poplatku.
Jaké jsou lhůty pro vyřízení Město je povinno petici přijmout, pokud mu byla adresována.
Nepatří-li věc do jeho působnosti, petici do 5-ti dnů postoupí příslušnému orgánu a uvědomí o tom toho, kdo petici
podal. Lhůta pro vyřízení petice je do 30-ti dnů ode dne poručení. V písemné odpovědi tomu, kdo petici podal anebo
tomu, kdo zastupuje členy petičního výboru, se uvede stanovisko k obsahu petice a způsob jejího vyřízení.
Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace Dle předmětu petice mohou být
dotčeny jednotlivé orgány města (zastupitelstvo města, rada města, starosta města, odbory městského úřadu), případně
další subjekty veřejné správy.
Jaké další činnosti jsou po žadateli požadováni Žádné.
Elektronická služba, kterou lze využít -
Podle kterého právního předpisu se postupuje Zákon č. 85/1990 Sb. o právu petičním.
Jaké jsou související předpisy Pravidla pro přijímání a vyřizování peticí a stížností
schválená usnesením Rady města Kutné Hory č. 989/2012 ze dne 12.12.2012 s účinností od 1.1.2013.
Jaké jsou opravné prostředky a jak se uplatňují Opravné prostředky nelze uplatnit.
Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinností Sankce se neukládají. Na
základě výsledku šetření jsou přijata příslušná opatření.
Nejčastější dotazy Nejsou specifikovány.
Další informace -
Informace o popisovaném postupu (o řešení životní situace) je možné získat také
z jiných zdrojů nebo v jiné formě -
Související životní situace a návody, jak je řešit Stížnost. Podání a vyřízení stížnosti
upravují Pravidla pro přijímání a vyřizování peticí a stížností s účinností od 1.1.2013.
Za správnost popisu odpovídá útvar Oddělení interního auditu.
Kontaktní osoba Ing. Vágnerová Kateřina (vedoucí oddělení - dočasně pověřená tajemníkem MÚ
Kutná Hora).
Popis je zpracován podle právního stavu ke dni 1.1.2016
Popis byl naposledy aktualizován 31.12.2015
Datum konce platnost popisu Nestanoveno
Případná upřesnění a poznámky k řešení životní situace -