Výdej a svoz popelnic na papír a plast od domu
Zájemci o nádoby na papír a plast se mohou přihlásit na technickém oddělení odboru správy majetku - Ing. Kateřina Hladíková, tel. 702 132 023, hladikova@mu.kutnahora.cz .
V rámci projektu Navýšení separace odpadů v Kutné Hoře bude občanům vydáno 3 000 sběrných nádob (1 500 na papír a 1 500 na plast), které byly zakoupeny díky finanční podpoře z Operačního programu Životní prostředí. Svoz byl zahájen v září 2022.
V průzkumu, který město provádělo, projevilo zájem 627 domácností. Objem nádob je 240 l a jsou
barevně odlišeny víkem: modré na papír, žluté víko na plast. Občané si mohou odebrat nádoby na obě
komodity, anebo pouze jednu nádobu.
Cílem je navýšit separaci odpadů a snížit množství směsného komunálního odpadu, který je odvážen
na
skládku. Občané si tak sníží i docházkovou vzdálenost ke stanovištím na tříděný odpad. Stanoviště
kontejnerů budou zatím ponechána, ale záměrem města je již nenavyšovat počty kontejnerů ve městě a
snižovat frekvenci jejich svozů. Město v rámci dotace zakoupilo i systém, který bude
evidovat umístění sběrné nádoby v konkrétní domácnosti. Nádoby na třídění jsou primárně určeny k
rodinným domům a musí být umístěny na neveřejném prostranství. Svoz musí být prováděn na místě dostupném
velké svozové technice.
Zájemci si mohou od města zdarma převzít nádoby na třídění plastu a papíru i z domácnosti, v níže
uvedených termínech do vyčerpání zásob. Více info na tel. 702 132 023, Ing. Kateřina
Hladíková.
24.6.2024 - od 15 do 16 hodin
MÍSTO VÝDEJE: areál bývalé „Cihelny“, ulice Cihlářská (za nabíjecí stanicí pro autobusy). Místo výdeje je
označeno cedulemi.
K výdeji je nutné předložit občanský průkaz nebo kopii listu vlastnictví příslušné nemovitosti. Žadatelem může být
pouze poplatník místního poplatku za obecní systém odpadového hospodářství, tj. fyzická osoba přihlášená v
obci nebo vlastník nemovité věci, která je umístěna na území obce Kutná Hora. Protože budou nádoby
evidovány, bude na místě uzavírána smlouva o výpůjčce po dobu 5 let (na dobu udržitelnosti projektu) a nádoby
budou zařazeny do evidence. Po 5 letech automaticky nádoby přejdou do vlastnictví občana.
Smlouva je k nahlédnutí zde: Smlouva
- není potřeba předem smlouvu tisknout.
Pravidelný svoz nádob je zajištěn 1x měsíčně od září 2022 dle harmonogramu
Pravidla svozu odpadů od domu – přistavit na místo dostupné a viditelné velké svozové technice, nádoba nesmí omezovat průchodnost a průjezdnost komunikací.
Upozornění !!!! Ulice Pobřežní (část od Nových mlýnů k zimnímu stadionu) a U Splavu bude svážena jako část VNITŘNÍ MĚSTO.
Svoz může být uskutečně pouze v lokalitách, kde projede velké svozové vozidlo.
V rámci předcházení vzniku odpadů s cílem snižovat množství rostlinných odpadů ve městě si zájemci vyzvedli celkem 1 000 ks domácích kompostérů. Město kompostéry zakoupilo z finanční podpory v rámci projektu z Operačního programu Životní prostředí.
Každý zájemce obdržel informační brožuru s návodem jak správně kompostovat. Jak na kompostování
V případě dotazů se obracejte na technické oddělení Městského úřadu, Ing. Kateřina Hladíková, tel. 327 710 187.