Výdej a svoz popelnic na papír a plast od domu

popelnice.jpg

Zájemci o nádoby na papír a plast se mohou přihlásit na technickém oddělení odboru správy majetku - Ing. Kateřina Hladíková, tel. 702 132 023, hladikova@mu.kutnahora.cz . 

V rámci projektu Navýšení separace odpadů v Kutné Hoře bude občanům vydáno 3 000 sběrných nádob (1 500 na papír a 1 500 na plast), které byly zakoupeny díky finanční podpoře z Operačního programu Životní prostředí. Svoz byl zahájen v září 2022. 

V průzkumu, který město provádělo, projevilo zájem 627 domácností. Objem nádob je 240 l a jsou
barevně odlišeny víkem: modré na papír, žluté víko na plast. Občané si mohou odebrat nádoby na obě komodity, anebo pouze jednu nádobu.
Cílem je navýšit separaci odpadů a snížit množství směsného komunálního odpadu, který je odvážen na
skládku. Občané si tak sníží i docházkovou vzdálenost ke stanovištím na tříděný odpad. Stanoviště kontejnerů budou zatím ponechána, ale záměrem města je již nenavyšovat počty kontejnerů ve městě a snižovat frekvenci jejich svozů. Město v rámci dotace zakoupilo i systém, který bude evidovat umístění sběrné nádoby v konkrétní domácnosti. Nádoby na třídění jsou primárně určeny k rodinným domům a musí být umístěny na neveřejném prostranství. Svoz musí být prováděn na místě dostupném velké svozové technice.
Zájemci si mohou od města zdarma převzít nádoby na třídění plastu a papíru i z domácnosti, v níže uvedených termínech do vyčerpání zásob.  Více info na tel. 702 132 023, Ing. Kateřina Hladíková.

17.4.2024 - od 14 do 15 hodin

MÍSTO VÝDEJE: areál bývalé „Cihelny“, ulice Cihlářská (za nabíjecí stanicí pro autobusy). Místo výdeje je označeno cedulemi.
K výdeji je nutné předložit občanský průkaz nebo kopii listu vlastnictví příslušné nemovitosti. Žadatelem může být pouze poplatník místního poplatku za obecní systém odpadového hospodářství, tj. fyzická osoba přihlášená v obci nebo vlastník nemovité věci, která je umístěna na území obce Kutná Hora. Protože budou nádoby evidovány, bude na místě uzavírána smlouva o výpůjčce po dobu 5 let (na dobu udržitelnosti projektu) a nádoby budou zařazeny do evidence. Po 5 letech automaticky nádoby přejdou do vlastnictví občana.
Smlouva je k nahlédnutí zde:  Smlouva - není potřeba předem smlouvu tisknout.

Pravidelný svoz nádob je zajištěn 1x měsíčně od září 2022 dle harmonogramu

Harmonogram 2024.pdf

Pravidla svozu odpadů od domu – přistavit na místo dostupné a viditelné velké svozové technice, nádoba nesmí omezovat průchodnost a průjezdnost komunikací.

Upozornění !!!! Ulice Pobřežní (část od Nových mlýnů k zimnímu stadionu) a U Splavu bude svážena jako část VNITŘNÍ MĚSTO. 

Svoz může být uskutečně pouze v lokalitách, kde projede velké svozové vozidlo. 

V rámci předcházení vzniku odpadů s cílem snižovat množství rostlinných odpadů ve městě si zájemci vyzvedli celkem 1 000 ks domácích kompostérů. Město kompostéry zakoupilo z finanční podpory v rámci projektu z Operačního programu Životní prostředí.

Každý zájemce obdržel informační brožuru s návodem jak správně kompostovat. Jak na kompostování

V případě dotazů se obracejte na technické oddělení Městského úřadu, Ing. Kateřina Hladíková, tel. 327 710 187.

Home » Městský úřad » Městský úřad » MÚ informuje » Odpadové hospodářství » Výdej a svoz popelnic na papír a plast od domu

Nahoru