Petice

  1. Identifikační číslo
    SIT_AUD_02
  2. Kód
    AUD_02
  3. Pojmenování (název) životní situace
    Petice
  4. Základní informace k životní situaci
    Peticí je písemné podání, které obsahuje žádost, návrh nebo stížnost ve věcech veřejného nebo jiného společenského zájmu, jímž se občané obracejí na orgány města.
  5. Kdo je oprávněn v této věci jednat (podat žádost apod.)
    Fyzické osoby. Každý má právo se sám nebo společně s jinými obracet se na město se svými žádostmi, návrhy nebo stížnostmi ve věcech veřejného nebo jiného společného zájmu, které patří do působnosti tohoto orgánu. Právnické osoby mohou toto právo vykonávat, je-li v souladu s cíli jejich činnosti.
  6. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace
    Petice musí být písemná a musí v ní být uvedeno jméno, příjmení a bydliště toho, kdo jí podává. Podává-li ji petiční výbor, musí v ní být uvedena jména, příjmení a bydliště všech členů petičního výboru a jméno, příjmení a bydliště osoby (starší 18-ti let), která je oprávněna členy petičního výboru v této věci zastupovat. Do podpisového archu petice uvede občan své jméno, příjmení, bydliště a připojí svůj podpis. Musí mu být umožněno, aby se s obsahem petice před podpisem řádně seznámil. Jestliže podpisové archy neobsahují text petice, musí být označeny tak, aby bylo zřejmé, jaká petice má být podpisy podpořena a dále na nich musí být uvedeno jméno, příjmení a bydliště toho, kdo petici sestavil, nebo jméno, příjmení a bydliště toho, kdo je oprávněn členy petičního výboru v této věci zastupovat.
  7. Jakým způsobem zahájit řešení životní situace
    Podáním petice. Petice se podávají v písemné formě. Lze je zaslat poštou nebo  osobně doručit na podatelnu Městského úřadu Kutná Hora.
  8. Na které instituci situaci řešit
    Městský úřad Kutná Hora, Havlíčkovo nám. 552, 284 01 Kutná Hora.
  9. Kde, s kým a kdy životní situaci řešit
    Petici vyřizuje orgán města, do jehož působnosti předmět petice patří, nebo který byl určen příjemcem petice. Podané petice se evidují na oddělení interního auditu, Václavské nám. 182, 284 01 Kutná Hora.
  10. Jaké doklady je nutné mít sebou
    Nejsou předepsány.
  11. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici
    Nejsou specifikovány.
  12. Jaké jsou poplatky a jak je lze uhradit
    Bez poplatku.
  13. Jaké jsou lhůty pro vyřízení
    Město je povinno petici přijmout, pokud mu byla adresována. Nepatří-li věc do jeho působnosti, petici do 5-ti dnů postoupí příslušnému orgánu a uvědomí o tom toho, kdo petici podal. Lhůta pro vyřízení petice je do 30-ti dnů ode dne poručení. V písemné odpovědi tomu, kdo petici podal anebo tomu, kdo zastupuje členy petičního výboru, se uvede stanovisko k obsahu petice a způsob jejího vyřízení.
  14. Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace
    Dle předmětu petice mohou být dotčeny jednotlivé orgány města (zastupitelstvo města, rada města, starosta města, odbory městského úřadu), případně další subjekty veřejné správy.
  15. Jaké další činnosti jsou po žadateli požadováni
    Žádné.
  16. Elektronická služba, kterou lze využít
    -
  17. Podle kterého právního předpisu se postupuje
    Zákon č. 85/1990 Sb. o právu petičním.
  18. Jaké jsou související předpisy
    Pravidla pro přijímání a vyřizování peticí a stížností schválená usnesením Rady města Kutné Hory č. 989/2012 ze dne 12.12.2012 s účinností od 1.1.2013.
  19. Jaké jsou opravné prostředky a jak se uplatňují
    Opravné prostředky nelze uplatnit.
  20. Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinností
    Sankce se neukládají. Na základě výsledku šetření jsou přijata příslušná opatření.
  21. Nejčastější dotazy
    Nejsou specifikovány.
  22. Další informace
    -
  23. Informace o popisovaném postupu (o řešení životní situace) je možné získat také z jiných zdrojů nebo v jiné formě
    -
  24. Související životní situace a návody, jak je řešit
    Stížnost. Podání a vyřízení stížnosti upravují Pravidla pro přijímání a vyřizování peticí a stížností s účinností od 1.1.2013.
  25. Za správnost popisu odpovídá útvar
    Oddělení interního auditu.
  26. Kontaktní osoba
    Ing. František Tvrdík – vedoucí oddělení interního auditu.
  27. Popis je zpracován podle právního stavu ke dni
    1.1.2016
  28. Popis byl naposledy aktualizován
    31.12.2015
  29. Datum konce platnost popisu
    Nestanoveno
  30. Případná upřesnění a poznámky k řešení životní situace
    -